Przeszczep włosów mężczyźni

Zabieg przeszczepu włosów stosowany jest zarówno u mężczyzn jak i u kobiet. Zabiegi  również wykonuje się w przypadku leczenia blizn pourazowych i pooparzeniowych zarówno u dorosłych jak i u dzieci.

Wskazania do zabiegu:

• łysienie androgenowe
  • łysienie pourazowe
  • łysienie po oparzeniach
  • łysienie po napromienianiu
  • blizny pooperacyjne
  • łysienie spowodowane stanami zapalnymi skóry – po ich wyleczeniu
    uzupełnienie zabiegów rekonstrukcyjnych skóry owłosionej głowy

Przeciwskazania:

• zaawansowana cukrzyca
  • nieuregulowane ciśnienie krwi
  • choroby zapalne skóry głowy
  • łysienie plackowate
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • uczulenie na środki miejscowo znieczulające

Metoda STRIP

Przeszczep włosów to zabieg chirurgiczny, który rozpoczyna się od pobrania fragmentu skóry owłosionej z bocznych i tylnej okolicy głowy. Ma on najczęściej kształt paska o szerokości ok. 1 cm i długości kilku centymetrów (zależnie od planowanej liczby przeszczepów).Następnie lekarz i jego asystenci dzielą pobrany wycinek na małe części, tzw. jednostki cebulowe (przeszczepy). Przeszczepy mogą różnic się wielkością i zawierają jeden, dwa, trzy, a czasami cztery pojedyncze włosy. Po przygotowaniu obszaru biorczego skóry głowy przez lekarza (polegającego na mikronacięciach skóry) następuje wszczepianie przeszczepów.

Miejsce pobrania jest zszywane szwem ciągłym. Naturalną konsekwencją zabiegu jest blizna przebiegająca poziomo dzięki czemu dość łatwo można ją ukryć pomiędzy włosami. Zależnie od rodzaju skóry głowy blizna może mieć szerokość od 1 mm do 3 mm. Stosowana obecnie technika TC pozwala na zminimalizowanie szerokości blizny oraz powoduje, że część włosów wyrasta przez bliznę. Dzieki temu blizna jest mniej widoczna.

Czas zabiegu zależy od liczby przeszczepów, zwykle – przy ilości 1000 przeszczepów zabieg trwa około 2-3 godzin, przy ilości 1500 przeszczepów około 3-4 godzin. Przy ilości powyżej 2000 przeszczepów zabieg może trwac około 5-6 godzin.
Przeszczepione włosy przechodzą przez fazy gojenia zwykle w okresie dwóch do trzech miesięcy od zabiegu. Po tym okresie włosy zaczynają rosnąć w tym samym tempie jak włosy normalne. Średnia wzrostu wynosi około 1-1,5 cm miesięcznie.

Metoda FUE

Przeszczep mieszków włosowych metodą FUE (Follicular unit extraction) jest zabiegiem wykonywanym ambulatoryjnie (czas trwania w zależności o ilości włosów to od 5-8 godzin), a jego główną zaletą jest bardzo mała inwazyjność. Dzięki temu minimalizowane jest ryzyko krwawienia, infekcji i bólu pozabiegowego. Jest to metoda, która nie wymaga użycia skalpela ani szycia skóry, wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Czas rekonwalescencji to około 3-5 dni.

Pierwszy etap zabiegu to konsultacja medyczna, podczas której zbierany jest wywiad lekarski. Wtedy też pacjent otrzymuje szczegółowe informacje o tym, jak przebiegał będzie zabieg oraz proponowane są konkretne rozwiązania odpowiednie dla danej osoby.

Drugi etap to przeszczep włosów. W pierwszej części zabiegu lekarz znieczula okolicę dawczą, z której pobierane będą pojedyncze zespoły mieszkowe (tył oraz boki głowy). Używane w tym celu jest narzędzie o średnicy od 0,8 mm do 1,2 mm (w zależności od stanu skóry, jakości i gęstości włosów). W jednym zespole mieszkowym zwykle jest od 1 do 4 włosów. Każdy z nich jest oglądany pod mikroskopem, aby znać dokładną liczbę zdrowych, nieuszkodzonych włosów. Po zakończeniu ekstrakcji przystępuje się, po wcześniejszym znieczuleniu, do implantacji zespołów mieszkowych w okolicy biorczej.

Podczas jednego zabiegu można przeszczepić do 3 tysięcy włosów. Ponowne użycie tej samej okolicy biorczej możliwe jest po 6 miesiącach od zabiegu.Po zabiegu zakładany jest opatrunek na okolicę dawczą, który można usunąć następnego dnia. Zaczerwienienie skóry w okolicach dawczej i biorczej zwykle znika w ciągu 3-5 dni.
Pacjent otrzymuje szczegółową instrukcję, w jaki sposób pielęgnować przeszczepione włosy w pierwszych dniach po zabiegu.

Dzięki ogromnemu doświadczeniu zespołu naszej kliniki wykonujemy jednorazowo bardzo rozległe zabiegi – do 3000 przeszczepów podczas jednej sesji. Taki rozmiar zabiegu pozwala na pokrycie przeszczepami nawet bardzo rozległych łysin. Najczęściej wykonywane są operacje po 1500-2000 przeszczepów.